PAS PERLIS DAH TOLAK PERPADUAN SESAMA MELAYU



Salam Satu Malaysia..!! Kenape perlu tolak perpaduan sesama Melayu?? Sedangkan Melayu sepatutnya bersatu dan tiada sempadan pergaulan... Politik PAS dan UMNO kalau bersatu, pasti Melayu akan menjadi lebih kuat..!! Kenapa PAS tolak untuk bersatu dengan UMNO sedangkan PAS sendiri mencadangkan Perpaduan sesama Melayu patut dilakukan..

 Dalam satu majlis ilmu yang membincangkan tentang Islam, Melayu Dan Masa depan, UMNO menyarankan agar PAS bersatu dengan UMNO.. Kenape nak bersekutu dengan Pakatan Pembangkang yang lain sedangkan PAS berada dalam kedudukan terendah dalam Pakatan Pembangkang.. Tuu pon jangan...!! Masih nak duduk dengan Pakatan Pembangkang kan?? Kalau duduk dengan UMNO, PAS sudah tentu berada di rangking ke dua kan??

Apabila UMNO memperlawa agar PAS bersatu dengan UMNO, PAS dengan senang hati mempermainkan pelawaan UMNO dengan mengatakan bahawa UMNO sudah tidak kuat lagi.. Sebab tuu ajak PAS bersatu dengan menggunakan perkataan PERPADUAN MELAYU. nampak tak tuduhan palsu lagi yang dilemparkan..

Bila masa UMNO tak kuat..?? Kerusi yang dipegang oleh Barisan Nasional adalah sebanyak 79 kerusi.. Satu majoriti yang sangat besar..!! PAS??? Ada kot 23 kerusi.. Antara jumlah kerusi yang terendah dalam pakatan pembangkang...!! Tuu pon jangannnnn...!! Kata UMNO dah tak kuat... Apa cer geng2 pas nihh?? Cakap mcm org tak ada akidah la plak.. Munafik kot menipu rakyat mcm tuu..

Yang bestnya, pengikut2 PAS pulak bulat2 percaya yang UMNO dah tak kuat lagi.. Sedangkan Fakta yang dijelaskan sangat jelas mengatakan bilangan kerusi Barisan Nasional sangat jauh meninggalkan pakatan pembangkang yang lain..!!

Sedarlah wahai pengikut2 PAS sekalian.. Demi Islam, demi Bangsa melayu kita, Marilah kita bersatu dan Biarkan pembangkang terjun dengan labu-labunya... Anda perjuangkan Islam.. Perjuangkan sama bangsa melayu kita nihh.. Tak dak sapa dok suruh hampa ikot pungkok pakatan pembangkan yang lain di mana depa dok anggap hampa tuu anak tiri jerr dalam politik nih.. 

PAS itu islam
Islam itu UMNO
UMNO itu melayu
Melayu itu PAS dan UMNO..!!




Share your views...

0 Respones to "PAS PERLIS DAH TOLAK PERPADUAN SESAMA MELAYU"

 

© 2010 media perlis All Rights Reserved Thesis WordPress Theme Converted into Blogger Template by Media Perlis